Кој кажа дека не може да се живее од гејминг? Разговараме со Николај Јанушев, страствен гејмер кој држи неколку рекорди и живее од играње видеоигри!
Како загревање пред почетокот на новата ГГ.МК подкаст сезона на Twitch (https://www.twitch.tv/ggtvmk), соработуваме заедно со дечките на чиј сајт (www.gg.mk) можете да ги прочитате сите актуелни Гејминг новости. А ви припремивме и DIABLO Giveaway кој ќе биде објавен утре (среда) на нашите Instagram профили.
-
Кој е Николај Јанушев, односно познат по PSN тагот Clesny?
Пред се сакам да се заблагодарам на Комикс и ГГ МК кои го овозможија ова интервју.
Јас сум Николај Јанушев или некои ме познаваат по гејмерскиот таг Clesny. Порано работев во индустријата на видеоигри и имав чест и прилика да работам на првата македонска хорор видеоигра „Wounded – The Beginning”, но неодамна ја променив насоката на мојата професија и почнав да се занимавам со бустинг на платинум трофеи. За пошироката публика, платинум трофеј е дигитален трофеј кој го добивате откако 100% ќе комплетирате видеоигра и ќе ги исполните соодветните барања и предизвици на PlayStation платформата.
PSN профилот: https://psnprofiles.com/devil_clesny
2. Како успеа да се пробиеш во оваа индустрија?
Првата работа што ја имав која нудеше бустинг сервис беше уште пред неколку години, работев за дански клиент на World of Warcraft: Classic. Огласот беше на UpWork кој ми беше пратен од пријател. За жал тоа имаше времетраење од околу 4 месеци бидејќи се што беше возможно да се достигне веќе го достигнав и го направив карактерот да е најдобар на тој сервер.
Пред речиси година дена барав на eBay физичка копија од некоја игра бидејќи сум колекционер на физички копии и налетав на многу огласи кои не ја нудеа играта туку сервис т.е. продаваат платинум трофеј за таа игра. На прв поглед ми падна многу чудно како ловец на трофеи бидејќи се нуди такво нешто на пазарот, но направив доволно истражување и дознав дека маркетот за таканаречениот сервис е огромен и дека луѓе плаќаат за се и сешто.
Најпрвин што направив е креаирав eBay продавница и креирав свој оглас за неколку наведени видеоигри. Немав многу корисници, но добивав секојдневно пораки за луѓе кои се заинтересирани. Направив повеќе истражување и воочив дека конкуренцијата е огромна на eBay па се решив да направам експанзија и да отворам гиг на Fiverr.
Пред да отворам гиг направив едно долго истражување кои луѓе би можеле да ми претставуваат конкуренција, нивните цени и нивна ефикасност. Кога ги разгледав сите Fiverr гигови дознав дека самиот дизајн на мојот гиг би ми овозможил да бидам доминантен на оваа платформа.
Отворив гиг, направив еден опширен и јасен опис, ги поставив цените за секој наслов поеднично, направив цел sheet каталог кој ќе им овозможи на корисниците да разгледаат кои наслови се достапни и по која цена.
Во првите неколку дена имав по некоја порака и луѓе ме контактираа кои бараа некоја минимална помош за платифнум трофеј. На пример, првиот корисник имаше се исполнето и завршено освен онлајн делот на The Last of Us: Remastered. Па оттука цената е многу помала затоа што корисникот веќе завршил 90% од потребните работи, но сепак е убава понуда за почеток.
Би рекол почетокот е најтежок, но откако се соберат неколку осврти станува многу полесно. По првите 2-3 осврти почнав да добивам стотина пораки неделно и бев приморан да направам автоматизирана порака.
Денес имам корисници кои директно ми пишуваат на мејл или на Discord, надвор од Fiverr платформата, па неодамна и ме контакрираше човек од Катар на кој не можам да му го откријам идентитетот.
3. Кои се предизвиците и предностите на еден човек кој секојденвно се бави со гејминг?
Секојдневно бавење со гејминг може многу лесно да стане монотоно. На пример; за да се релаксирам и да вклучам игра што сакам да се релаксирам не можам толку да уживам затоа што веќе сум завршил со 8 часовна смена.
Една од главните одговорности е веродостојност дека јас нема да споделам нечиј акаунт, така што информациите на корисникот никогаш не се споделени. Се мора да е направено рачно и без модифицирани сејв фајлови. Има многу компании кои нудат за поефтино и побрзо, но прават модифициран сејв фајл кои автоматски отклучува платинум трофеј за дадениот наслов. Нормално тоа го избегнувам, затоа што многу лесно може да се добие бан на PlayStation за такво дело.
Потребна е голема ефикасност, дисциплина и брзина така што заработката ќе биде посиплатлива. Јас откако ќе завршам со некој наслов и имам искуство, студирам кратко и мапирам кој е најефективен начин до платинум трофеј, па понекогаш спојување на неколку чекори наеднаш е потребно за да се добие ефикасност, но потребнo е познавање и многу пракса.
Најубава предност на се ова е флексибилноста. Можам колку сакам и кога сакам да направам. Понекогаш може да биде 14 часа во еден ден, понекогаш 6, но секогаш гледам пред да заврши дедлајн да бидам готов.
4. Дали може пристојно да се заработува од оваа професија?
Може пристојно да се заработува, само потребна е голема ефикасност. Ако сте бавни и сте вложиле многу часови нема да биде толку исплатливо. Најбрз платинум трофеј што го имам испраксирано е Dark Souls: Remastered и потребни ми се околу 7-8 часа, цената на тој платинум трофеј е околу $80, математиката ја оставам на вас.
Цената се одлучува според тоа колку е тежок и долг насловот. На пример Outlast 2 е еден од потешките платинум трофеи, но е многу краток. Би можело да се заврши за 2-3 часа со доволно предзнаење, но тежината зголемува многу на цената и самото тоа прави да е една од најскапните платинум трофеи.
Потребно е познавање на разновидни жанрови затоа што за да добиете корисник мора да имате искуство со тој наслов кој корисникот го бара. Сум добивал понуди за GTA V онлајн и разновидни други наслови, но не можам да ги прифатам бидејќи немам икуство и не можам за нешто да побарам некој да плати а јас да немам искуство. Секогаш корисникот најпрвин плаќа пред јас да почнам со работа, така што тие средства мене ми се достапни само откако ќе го комплетирам тоа што ми е наложено.
Би сакал во иднина да земам неколку дечки млади од Македонија кои сакаат да заработат додека гејмаат, има доста талентирани играчи кои сигурно би сакале да заработат бонус некој денар. Идејата ми е да имам доволно луѓе во иднина така што секој наслов би го покриле.
5. На кои наслови/жанрови на видеоигри си најголем љубител?
Најголем љубител би рекол дека сум на „souls“ наслови, Devil May Cry и Resident Evil серијалите. Уште од многу мал сум бил навлечен на тие серијали, но еве години подоцна и после прекрасни разновидни наслови, а и серијали тие ми останале меѓу омилените.
6. Дознаваме дека си постигнал доста импресивен рекорд на Diablo IV, дали може да ни раскажеш повеќе околу тоа?
Diablo IV беше една голема сага. Најпрвин учествував во хардкор трката за топ 1000 која беше направена од Blizzard Entertainment и првите 1000 играчи беа изгравирани на Lilith статуата во кампусот на Blizzard.
Мојот обид го стримав на Twitch, но серверите беа многу нестабилни така што огромен број на играчи во првата недела ги изгубија карактерите вклучувајќи ме и мене. Иако трката веќе беше завршена јас се решив барем за свој мерак да стигнам до левел 100. Го завршив тој предизвик, но тука се појави нова цел; сакав да стигнам до ранк 1 за својата класа (rogue). На крајот успеав да стигнам до ранк 1 за својата класа и топ 10 вклучувајќи ги сите класи, според неофицијална табела пред првата сезона.
Се решив да твитнам за својот успех и продуцентот на Diablo 4, Род Фергусон ми реплицираше со честитка. Чувството е неописливо, се осетив многу поубаво него ли да стигнев во топ 1000 трката. За жал карактерот го изгубив на Uber Lilith на 5%.
Hey @Diablo @RodFergusson I know that the #Diablo4Hardcore entries are over, but just wanted to share the deed done.
Everything done solo pic.twitter.com/joAyrzAbbg
— Nikolaj Janushev (@ClesnyY) July 14, 2023
Видео од Николај играјќи Diablo IV за топ 1000 на хардкор: https://www.twitch.tv/videos/1844449950